L’aquila del Friuli si prepara a volare nella Bassa
Tutto pronto per la Festa della Patria del Friuli nella Bassa, la manifestazione organizzata dai Comuni di Carlino, Gonars, Muzzana del Turgnano, Porpetto, Precenicco e San Giorgio di Nogaro, attraverso il loro sportello associato per la lingua friulana, grazie al finanziamento dell’ARLeF – Agenzia Regionale per la Lingua Friulana, e alla collaborazione della Società Filologica Friulana e della cooperativa Informazione Friulana. Dal 23 marzo fino al 30 aprile, in tutto il territorio verranno proposte iniziative per tutte le età e per tutti i gusti: cinema, teatro, concerti e persino una sfida a colpi di quiz!
L’aquila comincerà il proprio viaggio da Villa Muciana a Muzzana, dove giovedì 23 marzo, alle 20.30, sarà presentato il documentario “Aquilee. La storie di une capitâl”, di Marco D’Agostini e Luca De Clara.
Venerdì 24 marzo, alle 20.45, si volerà a Villa Dora a San Giorgio di Nogaro, per una panoramica sulle cime in cui durante la prima guerra mondiale si trovarono ad operare le portatrici carniche, protagoniste della lettura in musica “Fiori di roccia”, dal libro di Ilaria Tuti. Venerdì 31 marzo, alle 20.30, nel centro civico di Fauglis di Gonars, l’identità si tramuterà in musica, grazie alla presentazione-concerto di “La musine dai cjants” di e con Lino Straulino. Sabato 1 aprile, alle 18.00, presso l’arena di Porpetto (vicino alla chiesa), le sonorità acquisiranno anche lo stile dissacrante dei LeipNessLess, con la loro lingua muzzanese senza peli sulla lingua.
Spazio ai bambini il 3 aprile, a Muzzana, con le letture “Svolant sul tapêt de fantasie” di Lussie di Uanis, mentre il 13 aprile toccherà a Giorgio Parisi del Teatro della Sete far cantare i ragazzi delle scuole di Gonars. Venerdì 14, alle 20.30, in biblioteca a Carlino andrà in scena la sfida a quiz su “Lis contis dal mês”, con l’osteria di Contecurte e la musica di Confusione duo, mentre sabato 22 aprile, alle 18.00, nella sede degli Alpini di Precenicco saranno Angelo Floramo e Paolo Forte ad ubriacare il pubblico con la loro “Cjoche di mont e di libertât” (ebbrezza di mondo e di libertà). La manifestazione si chiuderà domenica 30 aprile, alle 20.30, in auditorium a Precenicco, con il concerto dei FLK, formazione della Bassa che a trent’anni dal primo lavoro musicale non sbaglia una nota e non perde un colpo.
La acuile dal Friûl e je pronte par svolâ te Basse
Dut pront pe Fieste de Patrie dal Friûl te Basse, la manifestazion metude adun dai Comuns di Cjarlins, Gonârs, Muçane, Porpêt, Prissinins e San Zorç di Noiâr, midiant dal lôr sportel associât pe lenghe furlane e in gracie dal finanziament de ARLeF e de colaborazion de Societât Filologjiche Furlane e de cooperative Informazione Friulana. Dai 23 di Març ai 30 di Avrîl, su dut il teritori a vignaran proponudis iniziativis par dutis lis etâts e par ducj i guscj: cine, teatri, concierts e fintremai disfidis a colps di quiz!
La acuile e tacarà il so viaç di Vile Muciana a Muçane, indulà che joibe ai 23 di Març, aes 8 e mieze di sere, al vignarà presentât il documentari “Aquilee. La storie di une capitâl”, di Marco D’Agostini e Luca De Clara. La sere dai 24 di Març, aes 9 mancul un cuart, si svolarà in Vile Dora a San Zorç di Noiâr, par une panoramiche sui crets li che vie pe prime vuere mondiâl si cjatarin a dâ une man lis puartadoris cjargnelis, protagonistis de leture in musiche “Fiori di roccia”, dal libri di Ilaria Tuti. Vinars ai 31 di Març, aes 8 e mieze di sere, tal centri civic di Favuîs di Gonârs la identitât si mudarà in musiche, in gracie de presentazion-conciert di “La musine dai cjants” di e cun Lino Straulino. La sabide, prin di Avrîl, aes 6 sot sere, te arene di Porpêt (dongje de glesie), lis sonoritâts a cjaparan sù ancje la ande dissacrante dai LeipNessLess, cu la lôr lenghe “muzanese” e sclete.
Spazi ai fruts pai 3 di Avrîl, a Muçane, cu lis leturis “Svolant sul tapêt de fantasie” di Lussie di Uanis, biel che ai 13 al sarà Giorgio Parisi dal “Teatro della Sete” a fâ cjantâ i fantats des scuelis di Gonârs. Vinars ai 14, aes 8 e mieze di sere, te biblioteche di Cjarlins e larà in sene la disfide a quiz su “Lis contis dal mês” cu la ostarie di Contecurte e Confusione duo, biel che sabide ai 22 di Avrîl, aes 6 sot sere, te sede dai alpins di Prissinins a saran Angelo Floramo e Paolo Forte a incjocâ il public cu la lôr “Cjoche di mont e di libertât”. La manifestazion si sierarà domenie ai 30 di Avrîl, aes 8 e mieze di sere, intal auditorium di Prissinins, cul conciert dai FLK, formazion de Basse che a trente agns dal prin lavôr musicâl no fale une note e no piert un colp.