C’era anche il Friuli a Bruxelles per la cerimonia conclusiva di ECCA
Il progetto ha l’obiettivo di sviluppare un percorso didattico volto ad approfondire i punti che si ritrovano nella Carta europea delle lingue regionali o minoritarie. Protagonisti tre studenti del “Magrini Marchetti” di Gemona del Friuli
Si è chiusa, nelle scorse settimane, a Bruxelles, la seconda edizione di ECCA – European Charter Classroom Activities (Attività in aula sulla Carta europea), progetto co-finanziato dal NPLD – Network to Promote Linguistic Diversity, rete paneuropea con sede a Bruxelles che opera nel campo delle politiche linguistiche. ECCA è nato nel 2019 con l’obiettivo di sviluppare un percorso didattico volto ad approfondire i punti che si ritrovano nella Carta europea delle lingue regionali o minoritarie. Un’iniziativa che ha fatto interagire numerose regioni, interessando scuole e alunni, da un lato, università e partner istituzionali, dall’altro.
Fra questa anche il Friuli, grazie al sostegno dell’ARLeF – Agenzia regionale per la lingua friulana e all’Istituto statale di istruzione superiore “Magrini Marchetti” di Gemona che ha partecipato con tre studenti accompagnati dalla professoressa Nicoletta Bosa. L’avventura di Nicholas Forgiarini, Caterina Picco e Giorgia Giacobbi è cominciata con la partecipazione al concorso ECCA: era richiesto loro di realizzare un video attraverso il quale raccontare se, nella propria terra, parlare più lingue sia consuetudine e perché vale la pena di visitarla. Vinto il concorso, a maggio sono volati alle isole Baleari, dove hanno potuto frequentare il campus ECCA, assieme ai rappresentanti delle otto regioni linguistiche europee, tutti dai 14 e ai 17 anni. I ragazzi e le ragazze hanno partecipato a un itinerario che ha visto al centro le lingue, prendendo parte a diverse attività.
In occasione della settimana di celebrazioni della giornata europea delle lingue (il 26 settembre), nella capitale belga, si è tenuta una cerimonia che ha chiuso questo percorso, con cui molti giovani europei hanno potuto vivere delle esperienze che porteranno certamente nel cuore: «La cerimonia di chiusura ha permesso agli studenti di descrivere il contenuto del video che ha consentito loro di partecipare ai lavori del campus e di motivare le loro scelte. Allo stesso tempo ha permesso agli insegnanti di vedere come i lavori degli studenti rappresentino una spinta concreta al plurilinguismo e alla tutela della propria lingua locale, che è la testimonianza dello spirito di appartenenza; ma anche lo strumento che rivela la consapevolezza di come le piccole cose condivise siano importanti per la salvaguardia delle proprie tradizioni e origini e favorire lo spirito di comunità che permette di valorizzare la propria unicità. È quindi evidente come l’orgoglio per la propria lingua sia la spinta a esserne contemporaneamente fruitori e divulgatori», ha spiegato la professoressa Bosa presente, assieme a Giorgia Giacobbi, all’evento.
Al jere ancje il Friûl a Brussel pe cerimonie conclusive di ECCA
Il progjet al à l’obietîf di disvilupâ un percors didatic par aprofondî i ponts de Cjarte europeane des lenghis regjonâls o minoritariis. Protagoniscj trê students dal “Magrini Marchetti” di Glemone
Si è sierade intes setemanis passadis, a Brussel, la seconde edizion di ECCA – European Charter Classroom Activities (Ativitâts in aule su la Cjarte europeane), progjet cofinanziât de NPLD – Network to Promote Linguistic Diversity (Rêt pe promozion de diversitât linguistiche), la rêt paneuropeane cun sede a Brussel che e je ative intal cjamp des politichis linguistichis. ECCA al è nassût intal 2019 cun chê di disvilupâ un percors didatic par aprofondî i ponts de Cjarte europeane des lenghis regjonâls o minoritariis. Une iniziative che e à fat interagjî tantis regjons, cjapant dentri scuelis e arlêfs di une bande e universitâts e sogjets istituzionâi di chê altre.
Fra chescj ancje il Friûl, cu la poie de ARLeF – Agjenzie regjonâl pe lenghe furlane e dal Istitût statâl di istruzion superiôr “Magrini Marchetti” di Glemone che al à partecipât cun trê students compagnâts de professore Nicoletta Bosa. La aventure di Nicholas Forgiarini, Caterina Picco e Giorgia Giacobbi e je scomençade cu la partecipazion al concors ECCA: ur è stât domandât di fâ un video par contâ se, inte lôr tiere, al sedi costum fevelâ plui lenghis e parcè che e valedi la pene di visitâle. Vinçût il concors, i trê students in Mai a son stâts tes isulis Baleârs, dulà che a àn podût frecuentâ il campus ECCA, adun cui rapresentants des vot regjons linguistichis europeanis, ducj dai 14 ai 17 agns. I fantats e lis fantatis a àn partecipât a un percors che al veve tant che teme principâl lis lenghis, cun diviersis ativitâts.
In ocasion de setemane di celebrazions de Zornade europeane des lenghis (ai 26 di Setembar), inte capitâl belghe, si è tignude une cerimonie che e à sierât chest percors, dulà che tancj zovins europeans a àn podût vivi esperiencis che a puartaran dal sigûr intal cûr: «La cerimonie che e à sierât cheste iniziative e à permetût ai students di descrivi il contignût dal video che ju à fats partecipâ ai lavôrs dal campus e di motivâ lis lôr sieltis. Tal stes timp, e à permetût ai insegnants di viodi cemût che i lavôrs dai students a rapresentin un sburt concret pal plurilinguisim e pe tutele de proprie lenghe locâl, che e je la testemoneance dal spirt di apartignince; ma ancje l’imprest che al pant il fat che si è cussients di cemût che lis piçulis robis condividudis a sedin impuartantis pe difese des propriis tradizions e origjins e par favorî il spirt di comunitât che al permet di valorizâ la proprie unicitât. Al è evident, duncje, che la braùre pe proprie lenghe e je il sburt par jessi intal stes timp siei fruitôrs e divulgadôrs», al à sclarît la professore Bosa, presinte al event adun cun Giorgia Giacobbi.