Battiston e Sidoti a Mittelfest omaggiano Cappello
Lo spettacolo “Le tue parole. Pierluigi, Scluse e il cîl”, in programma il 21 luglio, dalle 21.30, sarà una prima assoluta. Si tratta di una nuova co-produzione ARLeF e Mittelfest2024
Passando dalle parole delle poesie di Pierluigi Cappello a quelle dell’unico romanzo firmato dall’autore friulano, “Questa libertà”, l’attore Giuseppe Battiston e il musicista Piero Sidoti saliranno sul palco del Mittelfest omaggiando il poeta, contrapponendo la musica originale, firmata e suonata dal vivo dallo stesso Sidoti, e la parola friulana e italiana, recitata da Battiston. “Le tue parole. Pierluigi, Scluse e il cîl”, nuova co-produzione ARLeF – Agjenzie regjonâl pe lenghe furlane e Mittelfest2024, realizzata in collaborazione con Teatri Stabil Furlan, sarà tutto questo e andrà in scena, in prima assoluta, domenica 21 luglio, dalle 21.30, sul grande palco a cielo aperto in piazza Duomo, a Cividale del Friuli (in caso di maltempo, lo spettacolo sarà spostato nella chiesa di San Francesco).
«Cappello interpretato dal suo caro amico Battiston: due sensibilità, due espressività, due vite che s’incontrano, si amalgamano, si scontrano, si completano in uno spettacolo unico, che farà emergere la delicatezza di Pierluigi fiorita dall’appassionata interpretazione di Giuseppe. Apertissimo con ogni genere di pubblico e intransigente con i propri versi, l’autore è sinusoidale tra i toni vivaci e riflessivi dell’interprete – ha sottolineato Eros Cisilino, presidente dell’ARLeF, che ha poi proseguito –. Credo sarà un evento indimenticabile; possibile grazie al rinnovato protocollo d’intesa ARLeF-Mittelfest. Questa comune dichiarazione d’intenti ha permesso di consolidare un già proficuo rapporto di collaborazione, oramai più che decennale, e che ha consentito lo sviluppo di numerose co-produzioni dal grande successo di pubblico, alcune anche trasmesse su Rai5».
Lo spettacolo, la cui drammaturgia è stata firmata dallo stesso Battiston e dalla regista Paola Rota, proporrà al pubblico, in italiano e friulano (con soprattitoli in italiano), alcuni dei testi di Cappello. Proprio la regista ha spiegato come «questo spettacolo è un omaggio al grande poeta, di cui cerchiamo di riconsegnare la complessità e la potenza della parola, che nelle sue opere è concetto stratificato e ricco. Una parola-corpo, fatta di suono e di silenzio. Lo faremo attraverso la bravura e la voce di Giuseppe Battiston e la musica di Piero Sidoti: artisti friulani che, quindi, riescono a restituire la profondità della parola di Cappello, sia in friulano che in italiano».
«Pierluigi – ha ricordato invece Giuseppe Battiston – è il portavoce, vivo più che mai, dei suoni, dei colori, dei volti, dei cieli e dei paesaggi della sua terra. Con la grazia, talvolta feroce, delle sue parole ci trasporta nel tempo e nello spazio del suo personale universo, un universo pensato e visto dalla finestra, e per questo ancora più grande. Non è necessario appartenere a questi nostri luoghi per apprezzarne la profondità perché nello sguardo dei poeti ogni paesaggio si fa mondo. Per questo Pierluigi sarà sempre con noi».
L’opera di Cappello combina la sonorità della poesia con la sua capacità di raccontare il metafisico, a partire dalla dimensione minuta e concreta delle cose, anche delle più aride e dure. Così, i paesaggi dell’infanzia a Chiusaforte, gli anni di sfollamento del terremoto, come le lunghe costrizioni dovute alla malattia, si mescolano ed esplodono, con la capacità di generare immaginari molteplici e inattesi, di viaggiare materialmente con la scrittura oltre il caos.
Per informazioni sui biglietti, contattare la biglietteria di Mittelfest al numero 0432 734316 oppure tramite mail scrivendo a biglietteriamittelfest@gmail.com
_____________________________________________________________________________________
“Le tue parole. Pierluigi, Scluse e il cîl”: Battiston e Sidoti a Mittelfest a onorin Cappello
Il spetacul, in program ai 21 di Lui aes 21.30, al sarà une prime assolude. E je une gnove coproduzion de ARLeF e di Mittelfest2024
Passant des peraulis des poesiis di Pierluigi Cappello a chês dal unic romanç che al à scrit, “Questa libertà”, l’atôr Giuseppe Battiston e il musicist Piero Sidoti a saran sul palc di Mittelfest par un tribût al poete, metint adun la musiche origjinâl, componude e sunade dal vîf di Sidoti, cu la peraule furlane e taliane, recitade di Battiston. “Le tue parole. Pierluigi, Scluse e il cîl”, gnove coproduzion de ARLeF – Agjenzie regjonâl pe lenghe furlane e di Mittelfest2024, realizade in colaborazion cul Teatri Stabil Furlan, e larà in sene, in prime assolude, domenie ai 21 di Lui aes 21.30, sul grant palc a cîl viert di place dal Domo, a Cividât (in câs di brut timp, il spetacul si fasarà te glesie di Sant Francesc).
«Cappello interpretât dal so cjâr amì Battiston: dôs sensibilitâts, dôs espressivitâts, dôs vitis che si cjatin, si misturin, si scuintrin e si completin intun spetacul unic, che al fasarà vignî fûr la delicatece di Pierluigi insiorade de interpretazion passionade di Giuseppe. Viert a cualsisei public e une vore dûr cui siei viers, l’autôr al svarie tra i stîi vivarôs e riflessîfs dal interprete – al à marcât Eros Cisilino, president de ARLeF, che al à zontât – O crôt che al sarà un event di ricuardâ, deventât realtât in graciis dal protocol di intese tra la ARLeF e Mittelfest, che al è stât rinovât. Cheste vision comune e à permetût di insaldâ un rapuart di colaborazion, aromai decenâl, za une vore produtîf e che al à puartât a disvilupâ tantis coproduzions une vore preseadis dal public. Cualchidune e je stade trasmetude ancje su Rai5».
Il spetacul, cun Battiston e la regjiste Paola Rota a curâ la dramaturgjie, al puartarà in sene par talian e par furlan (cun soretitui par talian) cualchi test di Cappello. E je stade propit la regjiste a sclarî che «chest spetacul al è un tribût al grant poete, là che nô o cirìn di pandi la complessitât e la potence de sô peraule, che intes sôs oparis al è un concet che al tocje tancj nivei e tancj aspiets. Une peraule cuarp, fate di sun e di cidinôr. Lu fasarìn cu la abilitât e la vôs di Giuseppe Battiston e cu la musiche di Piero Sidoti: artiscj furlans che a rivin a trasmeti la profonditât de peraule di Cappello, tant par furlan che par talian».
«Pierluigi – al à ricuardât invezit Giuseppe Battiston – al è il rapresentant, vîf plui che mai, dai suns, dai colôrs, des musis, dai cîi e dai paisaçs de sô tiere. Cu la gracie ogni tant dispietade des sôs peraulis, nus puarte ator pal timp e pal spazi dal so univiers personâl, un lûc pensât e viodût dal barcon e par chest ancjemò plui grant. Nol covente jessi di chei puescj par ricognossi il valôr de lôr profonditât, parcè che cui voi dai poetis ducj i paisaçs a deventin il mont. Par chest Pierluigi al sarà simpri cun nô».
La opare di Cappello e met dongje la sonoritât de poesie e la capacitât di contâ il metafisic, tacant de dimension minime e concrete des robiis, ancje di chês plui sutis e duris. In cheste maniere, i paisaçs de infanzie a Scluse, i agns di sfolament dal taramot, ma ancje lis lungjis costrizions leadis ae malatie, si misclicin e a sclopin fûr, creant tancj imagjinaris, dificii di spietâsi, e la pussibilitât di viazâ cu la scriture, in mût materiâl, di là dal caos.
Par informazions sui biliets, cjapâ contat cu la bilietarie di Mittelfest al numar 0432 734316 o vie email scrivint a biglietteriamittelfest@gmail.com