Lingua friulana: 28 video su paesi e personaggi online grazie ad Aclif
Prin Plan: racconto audiovisivo del Friuli sugli spazi digitali dell’Assemblea di Comunità Linguistica Friulana
L’Assemblea di Comunità Linguistica Friulana (ACLiF) ha lanciato una nuova iniziativa digitale per valorizzare e promuovere la marilenghe e la cultura del Friuli. Sul sito www.aclif.it, sul canale YouTube Aclif Cultura e sui propri spazi social ha pubblicato una serie di video dal titolo “Prin Plan”, realizzati interamente in lingua friulana dal Grup Comunicazion Lenghe Furlane – composto da Claudia Brunetta, Daniele Crosara, Jonathan Feruglio ed Eros Marcuz – che ora sono a disposizione di tutti.
I filmati offrono un affascinante viaggio alla scoperta del territorio friulano, dei suoi borghi caratteristici, delle aree naturalistiche e dei personaggi che ne hanno fatto la storia. Attraverso immagini suggestive e narrazioni coinvolgenti, i video permettono di immergersi completamente nella cultura e nelle tradizioni della regione. Solo per fare degli esempi: se a Casarsa si parla ovviamente di Pier Paolo Pasolini, a Zuglio spazio all’area archeologica. Se a Cavazzo si vanno a scoprire le attività sportive sul lago a Santa Marizza di Varmo ecco la figura Elio Bartolini e così via. In totale sono 28 i video girati in altrettante località friulane.
“Con questa iniziativa vogliamo avvicinare sempre più persone alla lingua friulana e far conoscere le ricchezze culturali del nostro territorio – ha spiegato Daniele Sergon, presidente dell’ACLiF e sindaco di Capriva del Friuli – I video sono uno strumento efficace e diretto per promuovere la nostra identità e per far sì che il friulano continui a essere vivo, parlato e trasmesso alle nuove generazioni. Averli messi a disposizione sulle principali piattaforme web aiuterà a diffondere questi prodotti audiovisivi davvero ben fatti: un vero e proprio racconto a più voci sulle eccellenze del Friûl. Tale progetto era già andato in onda sui canali Rai, e questo per ricordare la nostra ferma volontà di maggiore presenza del friulano nella tv di Stato: c’è ancora margine per aumentare le ore di programmazione in friulano a budget esistente, magari per un telegiornale breve in marilenghe, come da tempo chiediamo tutti uniti come Comuni friulanofoni”.
L’ACLiF, che riunisce 148 Comuni delle Regioni Friuli Venezia Giulia e Veneto dove è presente una comunità friulanofona, si impegna nella tutela e nella valorizzazione della lingua friulana. Con questa nuova iniziativa, l’Assemblea conferma il suo ruolo tra i soggetti di riferimento per la promozione della cultura friulana a livello regionale e nazionale.
__________________________________________________________________________
PRIN PLAN: CONTE AUDIOVISIVE DAL FRIÛL SUI SPAZIS DIGJITÂI DA L’ACLIF
L’Assemblee di Comunitât Linguistiche Furlane (ACLiF) e à mandât fûr une gnove iniziative digjitâl par valorizâ e promovi la marilenghe e la culture dal Friûl. Sul sît www.aclif.it, sul canâl YouTube Aclif Cultura e sui siei spazis socials e à publicât une rie di videos dal titul “Prin Plan”, fats ducj in lenghe furlane dal Grup Comunicazion Lenghe Furlane – fat di Claudia Brugnetta, Daniele Crosara, Jonathan Feruglio e Eros Marcuz – che cumò a son a disposizion di ducj.
I filmâts a son un inmagant viaç a la scuvierte dal teritori furlan, dai siei borcs carateristics, da lis ariis naturalistichis e dai personaçs che indi àn fate la storie. Traviers imagjins trativis e narazions che a cjapin dentri, i videos a permetin di calâsi dal dut dentri da la culture e da lis tradizions da la regjon. Dome par fâ cualchi esempi: se a Cjasarse claramentri si fevele da la figure di Pier Paolo Pasolini, a Zui spazi a l’arie archeologjiche. E se a Cjavaç si fevele da lis ativitâts sportivis sul lât, a Sante Marize di Vildivar ve là saltâ fûr Elio Bartolini e vie indenant. In dut a son 28 i videos zirâts in ancjetantis localitâts furlanis.
“Cun cheste iniziative o volìn tirâ dongje simpri plui int a la lenghe furlane e fâ cognossi lis ricjecis culturâls dal nestri teritori – al à dit Daniele Sergon, president da l’ACLiF e sindic di Caprive -. I videos a son un imprest eficaç e diret par promovi la nestre identitât e par fâ di maniere che il furlan al continui a jessi vîf, fevelât e passât a lis gnovis gjenerazions. Vêju metûts a disposizion su lis principâls plateformis web al judarà a spandi chescj prodots audiovisîfs pardabon ben fats: une vere conte a plui vôs su lis ecelencis dal Friûl. Chest progjet al jere za stât mandât in onde sui canâi Rai, e chest par ricuardâ la nestre salde volontât di une plui grande presince dal furlan inta la tv di Stât: al è ancjemò spazi par incressi lis oris di programazion par furlan cul budget di cumò, magari par un telegjornâl curt in marilenghe, come che za timp o domandìn ducj insiemi tant che Comuns di fevele furlane”.
L’ACLiF, ch’e met adun 148 Comuns dal Friûl Vignesie Julie e dal Venit, dulà ch’e je une comunitât di fevele furlane, si impegne inta la tutele e inta la valorizazion da la lenghe furlane. Cun cheste gnove iniziative, l’Assemblee e conferme il so rûl jenfri i sogjets di riferiment par la promozion da la culture furlane a nivel regjonâl e nazionâl.
foto anteprima: Daniele Sergon