Tutto esaurito per i corsi del Docuscuele
Gran fervore per la ripresa delle attività formative del Docuscuele – Centro regionale di documentazione, ricerca e sperimentazione didattica per la scuola friulana – che dal 2016 rappresenta il punto di riferimento per tutti i docenti interessati all’insegnamento della lingua friulana.
I corsi di formazione, gratuiti ed accreditati secondo le linee guida del MIUR, vengono realizzati da professionisti ed esperti del settore, in collaborazione con l’Ufficio Scolastico Regionale, l’Università degli Studi di Udine e l’ARLeF – Agenzia Regionale per la Lingua Friulana.
Il calendario delle proposte copre tutti i mesi dell’anno, anche quelli estivi, periodo in cui viene organizzata la Summer school “Scuele di Avost”, e si articola secondo diverse materie di interesse: grammatica della lingua friulana, letteratura, arte, particolari figure ed avvenimenti storici e molto altro ancora.
Per questo 2022 sono già stati avviati due corsi: “Scrivi”, per imparare a scrivere correttamente in friulano, e “Cjantâ”, per la didattica musicale in friulano, a cura di Arianna Plazzotta.
L’ultima proposta ha riscosso grande entusiasmo da parte degli insegnanti, tant’è che in meno di 24 ore dalla pubblicazione della notizia è stato raggiunto il numero massimo di 25 iscritti.
Date le numerose richieste, è stata calendarizzata una seconda edizione, in partenza per venerdì 25 febbraio. Il percorso intende offrire strumenti e suggerimenti per utilizzare i canti per l’infanzia tradizionali o anche d’autore per attività di didattica musicale che portino gli allievi a sperimentare le basi della scrittura musicale, oltre a mettere in gioco le capacità di ascolto, intonazione, memoria e coordinamento ritmico-motorio. Oltre ai laboratori pratici, gli insegnanti verranno guidati nella produzione di un loro progetto personale, basato su un canto di libera scelta.
Anche la quinta edizione di “Scrivi”, interamente su piattaforma informatica Moodle, sta riscontrando notevole gradimento, dal momento che le richieste di iscrizione ad oggi sono già una novantina, quasi la metà dei posti disponibili. Il corso intende offrire ai docenti le necessarie competenze di grammatica – fonologia, morfologia e sintassi – per imparare ad utilizzare in modo corretto la lingua friulana scritta. Il percorso formativo si avvale del supporto di alcuni tra i docenti più preparati e formati a livello accademico: la direzione scientifica è affidata a Franco Finco, che coordina un team formato da Ada Bier, Fabio Boltin, Linda Picco, Maria Chiara Visintin e Gabriele Zanello.
Oltre agli elementi di grafia e grammatica, nel corso delle lezioni verranno fornite anche nozioni di storia della lingua, semantica, linguistica comparata, toponomastica e storia del Friuli.
Il corso, disponibile dal 1 febbraio, rimarrà aperto sino al 31 dicembre e sarà possibile iscriversi sino al 30 novembre 2022.
Per informazioni è possibile contattare la segreteria organizzativa (tel. 0432 501598, int. 5; email: info@scuelefurlane.it), oppure visitare il sito del Docuscuele: www.scuelefurlane.it.
Dut esaurît pai cors dal Docuscuele
Dut un ‘siminament pe riprese des ativitâts formativis dal Docuscuele – Centri regjonâl di documentazion, ricercje e sperimentazion didatiche pe scuele furlane – che dal 2016 al rapresente il pont di riferiment par ducj i docents interessâts al insegnament de lenghe furlane.
I cors di formazion, sore nuie e increditâts daûr des liniis vuide dal MIUR, a son tignûts di professioniscj e di esperts dal setôr, in colaborazion cul Ufici Scolastic Regjonâl, cu la Universitât dal Friûl e cu la ARLeF – Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane.
Il calendari des propuestis al cuvierç ducj i mês dal an, ancje chei dal Istât, cuant che e ven inmaneade la “Scuele di Avost”, e al tocje diviersis materiis: gramatiche de lenghe furlane, leterature, art, figuris particolârs, events storics e tant altri ancjemò.
Par chest 2022 a son za stâts inviâts doi cors: “Scrivi”, par imparâ a scrivi par furlan inte maniere juste, e “Cjantâ”, pe didatiche musicâl in lenghe furlane, par cure di Arianna Plazzotta.
Cheste ultime propueste e à stiçât l’entusiasim dai insegnants, tant che in mancul di 24 oris de publicazion de gnove si à rivât al massim dai 25 iscrits.
Viodût il grant numar des domandis, e je stade metude in pîts une seconde edizion, che e tacarà vinars ai 25 di Fevrâr. Il percors al intint di ufrî imprescj e propuestis par doprâ lis cjantis pe infanzie, che a sedin chês tradizionâls o ancje chês di autôr, par ativitât di didatiche musicâl che e puarti i arlêfs a sperimentâ lis fondis de scriture musicâl, in plui di meti in zûc lis lôr capacitâts di scolte, di intonazion, di memorie e di coordenament ritmic e motori.
Di là dai laboratoris pratics, i insegnants a vignaran vuidâts inte produzion di un lôr progjet personâl, a tacâ di une cjante a sielte libare.
Ancje la cuinte edizion di “Scrivi”, dute su plateforme informatiche Moodle, e je viodude cun plasê, stant che, ore presint, lis domandis di iscrizion a son uns novante, cuasi la metât dai puescj a disposizion.
Il cors al intint dâur ai docents lis competencis necessariis di gramatiche – fonologjie, morfologjie e sintassi – par imparâ a doprâ inte maniere juste la lenghe furlane scrite.
Il percors formatîf si zove dal jutori di cualchidun dai docents plui preparâts e formâts a nivel academic: la direzion sientifiche e je intes mans di Franco Finco, che al coordene une scuadre formade di Ada Bier, Fabio Boltin, Linda Picco, Maria Chiara Visintin e Gabriele Zanello.
In plui dai elements di grafie e di gramatiche, vie pes lezions si impararà ancje alc di plui sul cont de storie de lenghe, de semantiche, de linguistiche comparade, de toponomastiche e de storie dal Friûl.
Il cors, disponibil dal 1n di Fevrâr, al restarà viert fin ai 31 di Dicembar e si podarà notâsi fin ai 30 di Novembar dal 2022.
Par informazions si pues contatâ la segretarie organizative (tel. 0432 501598, int. 5; email: info@scuelefurlane.it), o visitâ il sît dal Docuscuele: www.scuelefurlane.it.