Punk e rock in tour per il Friuli: inizia Suns Europe
Il programma dell’11 e 12 ottobre. La minoranza slovena del Friuli, i baschi e i friulani inaugurano i concerti della prima settimana del festival delle arti in lingua minorizzata
Ci siamo! È tutto pronto per la decima edizione di Suns Europe, il festival delle arti in lingua minorizzata organizzato annualmente dalla cooperativa Informazione Friulana, editrice di Radio Onde Furlane – con il sostegno finanziario della Regione Autonoma Friuli – Venezia Giulia, dell’ARLeF – Agjenzie regjonâl pe lenghe furlane, del Comune di Udine e della Fondazione Friuli e la collaborazione di numerosi altri soggetti pubblici e privati. Dopo l’annuncio delle date e dei gruppi che scalderanno il Teatro Nuovo Giovanni da Udine nella serata di sabato 19 ottobre (i biglietti sono acquistabili su www.vivaticket.it, nelle rivendite autorizzate e alla biglietteria del Teatro dal 10 ottobre) iniziano gli eventi che animeranno ben sei Comuni del Friuli.
IL PROGRAMMA DELL’11 OTTOBRE – Il festival aprirà venerdì 11 ottobre, con quello che è ormai diventato un appuntamento fisso e per gli “addetti ai lavori”, l’incontro “Plui lenghis, plui culture, plui Europe”, ospitato a Gorizia. La musica inizierà proprio l’11, alle 21. Sul palco della Cantina Gradnik di Cormons a esibirsi saranno i Pokriva Nociva, rappresentanti della comunità slovena del Friuli e i baschi Don Condor eta Ñora Alacran. I primi, nati nel 2021 nel salotto di Braidova Hiša, a Stregna, sono il frullatore di rock, blues, garage, punk e reggae dove convergono gli stereotipi, le contraddizioni e le bellezze delle Valli del Natisone. I secondi, invece, porteranno in Friuli un ruvidissimo rock ‘n’ roll senza compromessi.
IL PROGRAMMA DEL 12 OTTOBRE Sabato 12 ottobre, alle 21, la carovana di Suns Europe si sposterà in Friuli Occidentale, al Cral Arci Ciliti di San Vito al Tagliamento. Lì è in programma il concerto di baschi Niña Coyote eta Chico Tornado che, la sera prima, l’11, il pubblico del Friuli orientale ha conosciuto come Don Condor eta Ñora Alacran, altro progetto di questo duo istrionico. Assieme al rock ‘n’ roll made in Euskal Herria si esibiranno i friulani Bakan. Attivi da oltre un trentennio, sono una delle band più longeve della Gnove Musiche Furlane. Il quartetto di Gemona unisce l’influenza e la fascinazione dei canzonieri degli anni ’70 al graffio ruvido del rock di matrice inglese. Le canzoni dei Bakan non hanno la presunzione di affrontare i grandi problemi del mondo, ma narrano storie semplici nelle quali non è mai troppo difficile identificarsi.
Il program dai 11 e 12 di Otubar dal 2024
Punk e rock in tour pal Friûl: al tache Suns Europe!
La minorance slovene dal Friûl, i bascs e i furlans a screin i concierts de prime setemane dal festival des arts in lenghe minorizade
Al è dut pront pe decime edizion di Suns Europe, il festival des arts in lenghe minorizade organizât ogni an de cooperative Informazione Friulana, editore di Radio Onde Furlane – cu la poie finanziarie de Regjon Autonome Friûl-Vignesie Julie, de ARLeF – Agjenzie regjonâl pe lenghe furlane, dal Comun di Udin e de Fondazion Friuli e in colaborazion cun cetancj altris sogjets, publics e privâts. Dopo vê fat cognossi lis datis e i grups che a scjaldaran il teatri Gnûf “Giovanni da Udine” vie pe serade di sabide ai 19 di Otubar (i biliets si ju pues comprâ su www.vivaticket.it, intes rivenditis autorizadis e alì de bilietarie dal Teatri a tacâ dai 10 di Otubar) a tachin i events che a daran vite a nuie di mancul che sîs Comuns dal Friûl.
IL PROGRAM DAI 11 DI OTUBAR – Il festival si screarà vinars ai 11 di Otubar, cun chel che aromai al è un apontament fis pai “esperts dal setôr”, ven a stâi l’incuintri “Plui lenghis, plui culture, plui Europe”, a Gurize. La musiche e tacarà propit ai 11, a 9 di sere. Parsore dal palc de Cantine Gradnik di Cormons si esibissaran i Pokriva Nociva, rapresentants de comunitât slovene dal Friûl, e i bascs Don Condor eta Ñora Alacran.
I prins, nassûts intal 2021 te Braidova Hiša di Stregne, i Pokriva Nočiva a son un masanin di rock, blues, garage, punk e reggae dulà che si dan dongje i stereotips, lis contradizions e lis bielecis des Valadis dal Nadison. I seconts, invezit, a menaran in Friûl un rock ‘n’ roll ruspi e cence compromès.
IL PROGRAM DAI 12 DI OTUBAR – Sabide ai 12 di Otubar, a 9 di sere, la carovane di Suns Europe e larà in Friûl ocidentâl, alì dal Cral Arci Ciliti di San Vît dal Tiliment, li che al è in program il conciert dai bascs Niña Coyote eta Chico Tornado che, la sere prime, ai 11, si son fats cognossi dal public dal Friûl orientâl tant che Don Condor eta Ñora Alacran, altri progjet di chest duet istrionic. Adun cul rock ‘n’ roll made in Euskal Herria si esibissaran i furlans Bakan. In vore di passe trente agns, a son un dai grups de Gnove Musiche Furlane cu la storie plui lungje. Il cuartet di Glemone al met adun la influence e l’atrat dai cjançonîrs dai agns ’70 ae sgrifade ruspiose dal rock di riunde inglese. Lis cjançons dai Bakan no pretindin di frontâ i grancj problemis dal mont ma a contin storiis scletis là che al ven facil di sintîsi protagoniscj.
La programazion e larà indevant cui 17 di Otubar.
foto anteprima: Bakan Portait